Lyckad inhousedag för CAP&Design

MagnusJakobsson_DDBStockholm_CAPInhouse

Magnus Jakobsson var en av de uppskattade talarna.

CAP&Designs seminarium mot inhouse-byråer – marknadsavdelningar och andra – gick nyligen av stapeln. Under en dag fick en drygt 250 personer stor publik höra åtta talare berätta om sin verksamhet och specialiteter.
Gensvaret var mycket positivt – ”det bästa seminariet ni någonsin gjort” var en av kommentarerna i utvärderingen.

One Man Show stod för den redaktionella delen av seminariet. Det innebär att hitta bra talarnamn och sätta ihop ett bra mixat schema för dagen, samt att löpande hålla kontakt med talarna och se till att de vet allt de behöver och kvalitetssäkra innehållet.

Talarna på Inhousedagen 2011 var:

  • Anna Nilheimer, kommunikationschef Telge
  • Bengt Ersson, produktivitetskonsult
  • Lars-Johan Lajjo Strand, marknadschef Stadium
  • Eric Lindesvärd, copywriter och varumärkeskonsult
  • Ted Valentin, serieentreprenör
  • Magnus Jakobsson, copywriter DDB Stockholm
  • Brit Stakston, pr-konsult JMW
  • Tommy Lindström, säljcoach

Evenemanget hölls på Rival i Stockholm. Ursprungligen skulle det ha varit på Berns där CAP Live brukar hålla till, men de tar bara in 180 personer, så det blev till att byta till större lokaler. Det var dock positivt: flera av gästerna kommenterade att stolar och lokal var bättre än vanligt.

Mest applåder drog Lajjo Strand ner, med ett föredrag om hur Stadiums marknadsavdelning och kommunikation förändrats de senaste åren. Det var ett ärligt, rakt och mycket underhållande föredrag som uppskattades stort.

Men faktum är att talarna överlag fick väldigt höga betyg i utvärderingen. Det förvånar mig egentligen inte alls, det var en riktig drömtalarlista tycker jag själv, men det går aldrig säkert att veta vad publiken tycker i slutänden.

Sammantaget var Inhousedagen 2011 mycket lyckad. Resultatet är att tidningen beslutat sig för att köra nästa år igen, men också att ha ytterligare en inhousedag – i Göteborg i april.
Just nu diskuterar One Man Show och CAP&Design alla förutsättningar för ett samarbete också under 2012 – går allt vägen, kommer jag att jobba också med nästa års inhousedagar och vanliga Live-event. Eftersom det är otroligt roliga uppdrag är jag övertygad om att vi kommer att hitta en överenskommelse – mer info kommer.