Prinfo vågar – jag bara :D

Startsida for prinfo.se.

Startsidan. Ett nordiskt nätverk presenterar sig med lokal närvaro.

Häromdagen släpptes en sajt som jag varit inblandad i – Prinfo Communication Groups nya hemsida.

Min del i arbetet har, inte helt otippat, varit att skriva texterna till sajten. De texter det handlar om är till exempel de om Prinfos reklam-, produktions– och system-erbjudanden och undersidorna till dessa. Och texten på förstasidan, Prinfo i korthet.

Jag är otroligt nöjd med dessa texter. Skälet till det är att Prinfo, med vd Anders Avenberg och tf marknadsansvariga Karina Persson och deras kollegor, vågade.

De vågade välja att ha attityd och texter som sticker ut. Precis som texter ska göra: inte bara presentera fakta, utan ge ett företag en röst och ett tonfall som får det att märkas i konkurrensen. Självklart tillsammans med design och annat.

Värt att nämna är att det fanns färdiga texter som höll sig inom gängse “så säger man”-normer när det handlar om företagswebbar. Inte alls dåliga, men inte heller alls lika bra som de som slutligen blev, eftersom de inte tillför den där viktiga personligheten.

Titta gärna in hos Prinfo, läs lite och berätta – blir du vänligt eller fientligt inställd? Verkar Prinfo intressant?